Soveltuvuuskokeet ja psykologin haastattelut

Viime viikko oli meillä kiireinen, matkustettiin paljon (Helsinki, Tampere, Hämeenlinna, Tallinna, Helsinki). Viikkoon mahtui lähetysvalmisteluja sekä ystävien tapaamisia.

Lähetysvalmisteluihin liittyvia asioita olivat:
  • Viimeinen työnohjauskerta. Aiheena oli henkilökohtainen työhyvinvointi ja jaksaminen.
  • Soveltuvuuskokeet ja psykologin haastattelut.
  • Yhden tällä hetkellä kotimaassa olevan Thaimaan lähetin tapaaminen.
Soveltuvuuskokeet ja psykologin haastattelut olivat viikon suurin juttu. Sekä Vapaakirkko että WEC edellyttävät lähettien testaamista. Kokeet ja haastattelut kestivät viisi tuntia. Ensimmäisen tunnin teimme molemmat testejä. Tämän jälkeen toista haastateltiin pari tuntia ja toinen jatkoi papereiden täyttämistä, sitten tehtiin sama toisin päin.

Ennakkoon olimme täyttäneet henkilö- ja terveystietolomakkeet, päivittäneet CV:t ja tehneet kirjoitustehtävän.

Kirjoitustehtävä oli seuraavanlainen:
Kirjoita vapaamuotoinen tarina elämästäsi ja sen vaiheista. Kerro siinä ainakin seuraavista asioista: elämänvaiheesi, lapsuus, nuoruus, opiskeluaika, työelämä, lapsuuden perhe, vanhemmat, sisarukset, ystävät, nykyinen perhe, puoliso, lapset, uskoontulo ja seurakunta. Kerro asioista ja tapahtumista jotka ovat vaikuttaneet sinuun ja elämääsi positiivisesti ja negatiivisesti. Kerro erityisesti suurista muutoksista, tärkeistä tapahtumista sekä asioista jotka ovat tuottaneet sinulle pelkoa, suuttumusta, surua, iloa, onnea ja tyytyväisyyttä.

Täydennä lisäksi loppuun seuraavat lauseet.
1. Ajattelen itsestäni... 2. Tunnen itseäni kohtaan... 3. Minua haittaa... 4. Minua pelottaa... 5. Minua suututtaa... 6. Minua jännittää... 7. Minua surettaa... 8. Minua ilostuttaa... 9. Minua stressaa... 10. Minua rauhoittaa... 11. Toivoisin että elämässäni olisi toisin... 12. Toivon että tulevaisuudessa...

Oli aikamoista. Arviot saamme juhannuksen jälkeen.

Kommentit